Idékonkurrence om midlertidig aktivitet i Favrholm

27. januar 2017
Mens vi venter på at flytte ind i Favrholm, eksperimenterer vi med midlertidige aktiviteter – vil du være med?

Planlægningen af Hillerøds nye bydel, Favrholm, er i fuld gang, men der går et stykke tid, før de første byggerier opføres.

Allerede nu vil vi gerne gøre Favrholm til et spændende sted at være, og vi afholder derfor en idékonkurrence, hvor alle interesserede kan deltage ved at indsende en idé til en midlertidig aktivitet, som kan foregå i Favrholm.

Hvad kan det være for aktiviteter?
Det kan være alt fra en kortvarig begivenhed som en koncert eller et orienteringsløb til en længerevarende aktivitet som fælles nyttehaver eller en naturlegeplads.

Alle kan søge
Alle ideer er velkomne, og vi vil rigtig gerne høre fra alle jer, der bor i Hillerød, foreninger, institutioner og ildsjæle. Kommunens afdeling By og Miljø står naturligvis til rådighed for spørgsmål.

Om konkurrencen
Formålet med idékonkurrencen er at gøre Favrholm til et område for alle. Konkurrencen giver mulighed for, at byens borgere, foreninger, institutioner og ildsjæle kan afprøve deres drømmeaktivitet i en tidsbegrænset periode.

Hillerød Kommunes Økonomiudvalg udpeger en vinder af konkurrencen, og i vurderingen vil der blive lagt vægt på, at aktiviteten tiltrækker mennesker til Favrholm, og at aktiviteten er synlig i området. Aktiviteten må også gerne forholde sig til Favrholms identitet som en grøn bydel med et aktivt og levende hverdagsliv.

Der er i 2017 afsat 50.000 kr. til midlertidige aktiviteter. Din idé skal kunne realiseres inden for den økonomiske ramme.

På Hillerød Kommunes hjemmeside www.hillerod.dk/idekonkurrence finder du et ansøgningsskema, hvor du skal beskrive aktivitetens formål, tidspunkt for afholdelse, brugergruppe, økonomi mv.. Du kan også se et kort, som viser hvilke områder, der umiddelbart er til rådighed for aktivitetens afholdelse.

Præmie
Vinderen af konkurrencen får finansieret aktivitetens udgifter og vinder derudover et gavekort til Hillerød Shopping på 5.000 kr. Vinderen skal selv lægge frivillig arbejdskraft i forberedelserne til og afholdelse af aktiviteten.

Vigtige datoer

Tirsdag den 28. februar 2017
Alle ideer skal være indsendt via formularen på www.hillerod.dk/idekonkurrence

Onsdag den 19. april 2017
Efter fristen vurderer Økonomiudvalget alle ideer og udpeger en vinder af konkurrencen. Det vil ske hurtigst muligt - tidligst på udvalgets møde den 19. april 2017.

Maj 2017 og frem
Afholdelse af den midlertidige aktivitet i Favrholm.

Konkurrencebetingelser
Vi forbeholder os ret til at bruge alle indkomne idéer i andre sammenhænge.

Vi glæder os til at modtage din idé.

Kort med område til vinderaktivitet - klik for større billede

Kort med område til vinderaktivitet - klik for at åbne som PDF